sunnuntai 6. maaliskuuta 2011

Reissuilua osa 1 - Edinburgh

Juuri pääsin Aberdeenin hotellilta kotiin, jossa vietimme viimeiset 3 yötä. Sitä ennen olimme Edinburghissa tiistaista torstaihin ihailemassa taidemuseota, linnaa ja muita maisemia.

Yövyttiin Ballantrae hotellissa perhehuoneessa ihan bussiaseman vieressä ja keskustan kupeessa. Hotelli oli erittäin kodikas ja aamupala maittavaa.

Aamupalan jälkeen lähdettiin tutkimaan aurinkoista kaupunkia. Itellekkin tuli yllätyksenä miten kukat jo kukkivat ja miten keväisää sitä loppujen lopuksi olikaan, mutta ehkä se oli noille pakkasesta saapuneille ihanempaa ja ihmeellisempää.

Ensiksi käytiin taidegalleriassa katselemassa Van Goghin, Raphaelin, Da Vincin ja muutaman muun maailmankuulun taiteilijan teoksia. Eihän mun taidesilmä mikään erikoinen ole ja enpä niistä paljoa tiedä, mutta olihan se jotain nähdä taiteilijoiden teoksia, joita on ennen nähnyt vain kirjoissa. Oletettavasti siellä nyt ei sitten saanut kuvata, että kuvia ei ole respaa edempää. Ja vielä sen verran, että kuten useimmat museot täällä, tämäkin oli täysin ilmainen narikkaa myöten.

Tämän jälkeen sitten linnalle katsomaan klo 13 tykitys. Itse en siitä edes saanut kuvaa, koska säikähdin sitä niin pahasti. Ja näin sen itse asiassa vain linssin takaa.. Onneksi nopeampi liikkeiset saivat kuvat. Sitten kierreltiin linnalla, jossa en itsekkään ollut vielä ikinä portteja kauempana käynyt.

Matkalla sinne hoidettiin myös pakollista I ♥ LOVE EDINBURGH- huppari (okei se oli liian cliche, niin siinä lukee vaan Edinburgh Scotland) ja avaimenperäshoppailua.

Tämän jälkeen mentiin syömään. Metsästettiin thaikkuravintolaa hyvä tovi, mutta kaikki ne oli siihen aikaan kiinni, eli päädyttiin burgereille ja äitikin uskaltautui tilaamaan haggista (jota sitten maistoin ensimmäistä kertaa ikinä!! Mutta ei kyllä ollu mun juttu...).

Sitten seuraavana aamuna (torstaina) bussilla Aberdeeniin..

Kuvat on kolmesta eri kamerasta, niin sen takia hieman eri kokoja..
I'm finally home. We stayed in Edinburgh from Tuesday to Thursday. On Wednesday we visited the National Galleries of Scotland, Edinburgh Castle and walked around in the Old Town and the city centre. It was really nice weather (just like it's been the whole week and still seem to continue) and Edinburgh just looked sooo nice.

1. you are the professional photo jumper ;D

2. Hahahaaa i know! I have practised it quite a lot!