tiistai 26. huhtikuuta 2011

Mistä Aberdeen on tehty?

Oujea, tulostin just äsken mun kansainvälisen johtamisen 3236 sanan mittaisen kurssityön ja huomenna vihdoinkin saan sysätä sen pois! Jos totta puhutaan, se oli aikalailla viimeistelyä valmis varmaan jo viikko sitten, mutta on sitä tässä hieman yritetty hioa ja säätää. Ehkä nyt kelpaa, vaikka taas jostain mieleeni hiipii "vastasin ihan varmasti väärin koko kysymykseen"- pelko. Viimeksi tuli ihan sama olo ja silti tuli A. Mutta nyt oikeasti varmasti vastasin kysymykseen väärin..

Niiin, tässä kurssityökiireen keskellä olen yrittänyt käydä myös urheilemassa ja no, enpä sitten muuta olekkaan tehnyt. Äiti kysäisi, että onko perjantaita edeltävää häähumua jo ilmassa (niin jos joku ei tiennyt niin silloin on ne kuninkaallisten häät) ja tajusin, ettei mulla todellakaan ole tietoa. Viimeksi torstaina kävin jossain ja näin ihmisiä, muuten olen siitä asti ollut kotona, lenkillä, kaupassa ja tai matkalla salille (ja tietty salilla). Niiiin, ja aurinkokin on tainnut mukavasti tuolla ulkona paistella, kyllä minä sen tuolta verhon välistä näin.

Tän postauksen pointti oli kuitenkin nyt näyttää näitä jänniä kuvia, joita otin kun tulin kotiin.

Ja kuvien idea on ilmoittaa, että .........

........Aberdeen on harmaampi kuin harmaa. Kuka päätti rakentaa koko kaupungin graniitista?

 
........Briteissä tosiaan ajetaan liikenneympyrää väärään suuntaan

 
........bussikortit on kiviajalta, mitäpä niillä elektronisilla, luotettavilla ja nopeilla systeemeillä nyt tekisikään. "Näin me tehtiin silloin vuonna viisi ja näin me aina tehdään."

 
....... pihat ja oma tila on yliarvostettua

 
....... myös parkkipaikat ovat yliarvostettuja, mukavempihan se tähän kadulle on parkata niin ettei kaksi autoa ajaessaan vaan vahingossakaan mahdu vierekkäin.


....... kirkoista saa kätevästi ravintoloita ja baareja (tiedän niin monta baaria/pubia, jotka on vanhassa kirkkorakennuksessa ja tämmöiselle vanhanaikaiselle suomalaiselle tämä ei oikein upoa päähän. Ehkä kirkollisvero ei riittäny ylläpitoon?)


 ........ei täällä aina sada


Laitan tähän vielä loppuun yllärimusiikkia, koska kaiken sen Jenni Vartiainen/Rebekka Karijord/Ellie Goulding - herkistelyn lisäksi tykkään tämmöisestä raivomusiikista (ainakin Body Combat tunneilla, joissa saa hakata ja potkia niin lujaa kun sielu (ja jalat ja kädet) sietää). Niin ja kyllähän mä oon pitäny My Chemical Romancesta jo vuosia ja tämä on aikalailla samaa sarjaa.


Olipas taas pitkä ja outo postaus..

2 kommenttia:

  1. Hih, tuohon parkkeeraustilan ja pihojen pienuuteen pakko kommentoida että kaupunki on todella vanha, eikä silloin ajateltu jättää tilaa autoille (joita ei vielä edes ollut keksitty!) Ja mitä pihojen pienuuteen tulee.. täällä on ihmisiä niin paljon enemmän mitä Suomessa että tilaa ei ole -> järjettömän kallista! Ja myös se että useat rakennukset on rakennettu jopa sata vuotta sitten, jolloin kaupungissa asuivat köyhät eikä rikkaat (kärjistetysti sanottuna), joten rakennukset ovat pieniä :)

    Hih nörtti kun olen :D

    VastaaPoista
  2. Niin tiettyhän kaikella tuolla on logiikkansa :) mutta olisihan Skotlannissa varmasti tilaa suuremmille kaupungeille? Kun niiden ympärillä kuitenkin on vain sitten maaseutua.. tai no, mistäpä mä tiän :D oman mielipiteeni oon jo sanonut.

    VastaaPoista