keskiviikko 20. huhtikuuta 2011

Minua on huijattu - taas

Taas kerran pankkitiliäni oltiin salaa käyty tyhjentämässä. Tai no salaa ja salaa, koska olisihan se pitänyt tietää, että "ilmainen kokeilu" ei koskaan oikeasti ole ilmainen.

Liityin siis kuukausi sitten nettikauppa Amazonin Prime-jäseneksi, koska he tarjosivat ilmaista kokeilua kuukauden ajaksi. Ja kyllä, heidän promokikkansa toimi, koska taas yksi tyhjäpäinen naikkonen ei lukenut sääntöjä kunnolla ja huomannut, että kuukauden päästä he voivat velottaa hänen tililtään £49 ilman mitään ilmoittamista. Koska hehän olivat jo ilmoittaneet sen alakulmassa pikkupräntillä (tai sitten jossain Terms&Conditions kohdassa, mutta kuka niitä nyt ikinä lukee?).


Noo, onneksi tarkkana tilinseuraajani huomasin tämän ja peruin sen ja saan takaisin £45. Hyvä näin, minä olen tyytyväinen, mutta en todellakaan tyytyväinen asiakas. Ja vaikka Amazon onkin ollut lähimpiä ystäviäni viimeisen vuoden aikana on meidän tiemme aika päättyä. En enää uskalla.

Vielä pari viikkoa sitten en edes ollut kova tilinitarkkailija. En ollut tietoinen, että nettipankissa oleva luku ei viittaa siihen, että paljonko minulla on rahaa jäljellä sen jälkeen, kun kaikki odottavat maksut ovat menneet vaan, että minun itse pitäisi pitää kuitit tallessa, seurata rahan kulumista ja siirtää tarpeeksi rahaa ennen matkustamista. Niin, enpä tiennyt ja Suomessa ollessa huomasin tilini menneen miinukselle ja en saanut mitenkään laitettua tai siirrettyä äkkiä rahaa brittitililleni. No, saapahan tuo armas Lloyds-pankki siitä itselleen sitten £45. Kävin pankissa valittamassa ja he laittoivat viestiä Englantiin (koska olen siellä vielä kirjoilla), mutta aika hiljaista on ollut tällä pankkisäätörintamalla.Taidan erota tästäkin yrityksestä mahdollisimman pian, kun tiedän, että moni muu toimii edes hitusen paremmin.


Aloin tässä sitten miettimään, että sattuuko Suomessa tämmöistä ovelaa kavaltamista? Itselleni kaikki tämmöiset sattumukset ovat tapahtuneet tällä saarivaltiolla, jolla ei lähetetä kuitteja, ei laskuja ja kaikki menee suoraveloituksella. Jäi hieman kammoava olo ja pelkään, että kukahan muu yrittää viedä rahani. Olen suomalainen, olen sinisilmäinen ja luotan siihen, että ihmiset tahtovat hyvää ja en voi vain uskoa, että yrityksien tavoite on kyniä ihmisiltä rahat. Koska eihän meillä Suomessa, eihän?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti