keskiviikko 4. toukokuuta 2011

Miten välttää virheostokset?

Tämä ei todellakaan ole ohjekirja virheostosten välttämiseen, vaan avunhuuto. Olen katastrofishoppaaja; hullaannun alennuksista ja teen ostopäätöksiä hetken mielijohteesta. Tästä on todisteena kengät, neule ja muutama muu vaatekappale, jotka odottavat kirpparille pääsyä täysin käyttämättöminä. Olen myös yleensä erittäin huono päästämään irti niistä virheostoksistani ja uskon siihen, että vielä joskus puen tuon rätin päälleni ja vielä joskus kävelen näillä kengillä, jotka ovat kaksi kokoa liian suuret ja saavat jalkani näyttämään jättimäisiltä. Enhän edes pysty kävelemään niillä. Tästä huolimatta olen nyt saanut koottua aika kattavan kirpparikasan ja olen ylpeä itsestäni. On vihdoinkin aika luopua villamekosta, jonka ostin 4 vuotta sitten H&M:n alennuksesta ja jonka raahasin tänne jouluna uskoen sen uudelleen syntymiseen, mutta ei, siellä se kaapin perällä vain odotti vuoroaan. Myös muutamat kirpparilöydöt saavat palata takaisin alkulähteilleen täysin käyttämättömänä - tai ainakin vailla minun kosketustani. Niin, nyt kun oppisi pitämään kukkaronsa ja mieluiten myös silmänsä kiinni, niin maailma pelastuisi edes vähän - mutta kun ei vain pysty. Olen ikuinen turhan-tavaran-shoppaaja.

Tähän vastakohtana sitten toimii taas se, että joskus minäkin isken kultasuoneen. Löydän vaatteen, jonka kulumista yritän piilotella, reikitymistä itken yksin pimeässä rättiä halaillen ja en koskaan ole valmis päästämään siitä irti. Tammikuussa löysin Saksasta täydellisen neuleen ja nyt jälkikäteen olen pohtinut, että olisikohan pitänyt ostaa kaksin kappalein, kun ei uskalla käyttää hajoamisen ja kulumisen pelossa. Toisaalta, nämä löydöt ovat haitaksi niille ei-niin-mukaville ja josko-vielä-joskus-käyttäisin -vaatteille, koska vievät niiden markkinaraon.


Niin siinäpä sitä. Silti en luovu armaasta harrastuksestani, shoppailusta, ja tulen aina olemaan hamstraaja. Onneksi Suomi on kallis maa, niin uskon siihen, että en kykene siellä ostamaan yhtään mitään kesän aikana (tai sitten tuhlaan kahta kauheammin).

Kuvat Googlesta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti