sunnuntai 18. syyskuuta 2011

Istanbul day 2

Mulla on paljon juttuja. Ensinnäkin voisin kertoa niistä ja sit myöhemmin tänään ehkä laittaa kuvia mun huoneesta, johon oon rakastunu sisustamisen ja huonekalujen saamisen jälkeen. Ahh, tämä on niiiiin mun näkönen.

Eilen käytiin Besiktas basaarilla, joka oli ihan taivas. Siellä myytiin kaikkea ja halvalla. Ite ostin ihanan laukun noin 4e (10TL), joka tuskin kestää kauan ja sitten kaikkea pikkukivaa huoneeseen. Syötiin siellä myös jotain turkkilaisia lettuja pinatiillla, perunamössöllä ja juustolla. Oli aika jänniä, mut hyviä. Ja hauskinta oli se niiden naisten söheltäminen ja kun tarjoilijamiehet pääsi huutamaan kans, nii kukaa ei tienny mihin ruoka on menos ja mitä minkäkin letun sisällä oli.

 
 
 

Sitten käytiin mun ihanan kämppiksen kanssa vaihtamassa puhelin. Vaikka ei ollu kuittia eikä mitään (ei kyllä oo vieläkää, vaikka pyysin. Kuitit ei kuulemma oo oikein yleisiä täällä..) niin mies vain vaihtoi puhelimen. Sitten käytiin vielä "ikeassa" ostamassa ihana matto, ihana kasvi, lamppu ja kynttilöitä. Ihan parasta on se, että sain huoneestani juuri sellaisen kuin halusin. Sanoin, että tykkään sisustuksessa ruskeasta ja kermanvalkoisesta ja nyt sitä sitten on. Ja huonekalutkin samaa sävyä! Vaikka tää huone on paaaaljon pienempi, kuin toisen vaihtarin, niin tuskin luovun tästä, vaikka meille annettiin mahdollisuus vaihtaa huoneita jossain vaiheessa tasapuolisuuden vuoksi.

Niin ja täällä on paaaljon hassuja juttuja:
- Jos yöllä/illalla/aamulla tulee jano, voi soittaa kauppaan ja tilata alkojuomat ovelle toimitettuna iiiihan milloin vain. Mielestäni tämä on ehkä maailman hassuin juttu
- Julisteet kannattaa ostaa yöllä kadulta esim. klo 4, koska sillon ne saa halvemmalla ja siellä on paras valikoima. Siksi yöllä, kun se on laitonta toimintaa

Eilen mulla oli kamala lista noista asioista, mutta yhtäkkiä en muista yhtään.. Kirjoittelen niitä, kun tulee mieleen. 

Kaiken kaikkiaan oon sopeutunu tänne tosi hyvin. Tykkään mun huoneesta ihan hulluna ja puhelinkin toimii ja kaikkeen alkaa vähitellen tottua. Istanbul on aika kiva sanoisinko.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti