tiistai 15. marraskuuta 2011

Edes sade ei pilaa tätä päivää

Nyt on hyvä olo. 2 kurssityötä palautettu, turkin tentistä 93% ja toisesta kurssityöstä (luulin mokanneeni tän ihan täysin) arvosana BA , eli toiseksi paras. Jäin kahtapistettä vaille AA:sta. Hmph. No tuo kurssityö muutenkin oli hieman turha, vain 5% lopullisesta arvosanasta. Mutta tuli ainakin hitusen parempi olo, että ehkä osaankin jotain tuolla (harvinaisen ärsyttävällä) kurssilla. Myös ahdistus ensi viikon tenteistä helpottui hieman, kun kuulin, että toinen on 'open book', eli saa kai olla muistiinpanot mukana. Ja toinen on sitten semmoinen, joka perustuu mainoksiin ja niiden analysoimiseen teorioiden avulla, eli juuri sitä mitä ollaan tehty kurssitöihinkin. Se luennoitsija sanokin, ettei oo mitään surunaihetta, jos on tehny ne tehtävät ja minähän tietysti olen. Eli ehkä kaikki meneekin hyvin.


Nyt on myös viikon pisin ja rasittavin koulupäivä ohi. Ja päätin tehdä paluun uheilun pariin. Ensin tässä hetken lepuuttelen aivojani ahkeran pakerruksen jäljiltä ja sit lähden kohti salia tuonne kauniiseen syysilmaan. Pääsen myös pitkästä aikaa saunaan, jota parempaa ajatusta tällä hetkellä tuskin onkaan, kun ulkona on taas kiva sade periaatteella Kaikki tai ei mitään. Niin ja nyt on päällänsä se kaikki-vaihe.

Ja sitten illalla on vuorossa jokaisen viikon kohokohta: Klikkaa mua! Ahh, ihanaaaaa. Täällä Turkissa näkyy vain rajoitettu määrä suomalaisia tv-ohjelmia ja nyt seuraan sitten tuota Klikkaa mua, Big Brotheria (jooo, selkeesti rajotettu valikoima) ja superhauskaa Vedetään hatusta-ohjelmaa. Salkkareita kaipaan kovasti, mutta surun kanssa on oppinut elämään.

Ps. Eilisessä lupahakemusoperaatiossa kaikki meni nappiin. Poliisiasemalle mennessä mennään tietysti kaikenmaailman valaisujen läpi ja sitten pitää näyttää passia. Nuori poliisitäti hieman naureskeli sille mun turkinkieliselle selostukselle, että älä pliis hajota passiani. Mutta katsoipahan ainakin passiani tosi varovasti! Ja sitten 1,5 tuntia myöhässä olleessa 10 min tapaamisessa se miekkonen puhui mulle ihan kiltisti englantia ja mun ei sitten tarvinnu alkaa sönköttämään siinä mitään turkiksi. Ja sen luvan hinta oli myös noussut, tän vuoden hinta oli 149TL. Huhhuh, kamalaa tuhlausta, pääsin viime viikolla lomalle tuolla rahalla. Mut joo, perjantaina saan hakea lupani ja sit oon ainakin laillisesti maassa (tai siiis oon nytkin kyllä). Ja mikä parasta, mun passi on yhtenä palasena, eli pääsen sillä sitten Suomeen! Stressi ohi.

2 kommenttia:

  1. Ootko kuullut AnywhereTV:stä? Siellä voi katsoa Suomen TV-ohjelmia suorana ilmaiseksi (pitää vaan rekisteröityä) :)

    http://anywheretv.fi/

    VastaaPoista
  2. En oo, kiiitos paljon! :) en tiä onko se kylläkään hyväksi, kun aika ei meinaa riittään edes kahteen ohjelmaan, jotka tulee kerran viikossa :D

    VastaaPoista