torstai 24. toukokuuta 2012

Feels good to be back

Nämä muuttovaiheet maiden välillä on yleensä aina tämmöistä hiljaiseloa, kun pitää yrittää tarrata aina jotenkin arjesta kiinni. Menin siis maanantaina heti töihin ja olin siellä jo kolme päivää putkeen. Nyt vietän vihdoinkin ensimmäistä kunnon lomapäivää vanhempieni luona Pohjanmaalla. Olin eilen ihan täpinöissäni töissä, kun en millään jaksanut odottaa, että pääsee lähtemään ja saan kipittää suoraan junaan. Asemalla ehti vielä vetäistä kunnon suomalaisen "illallisen", kun töissä en jaksanut syödä.


Ja aamupalaksi meni myös karjalanpiirakoita. Kotona ollessa teen aina pirtelöä, koska meillä on hyvä blenderi, aina rahkaa ja soijamaitoa sekä pakastin täynnä marjoja. Ahh, vihdoinkin voin syödä taas omia kotimaisia marjoja eikä tarvitse ostaa kalliita pakastemarjoja, jotka Briteissä ovat yllättäneet jopa homeella. Niin ja skonssiaddiktoituneena leivoin niitä aikani kuluksi. Nyt vain korvasin voin neitsyt kookosöljyllä (jota voi käyttää lähes mihin vain ruokien lisäksi!), laitoin paljon kauraleseitä ja pystyin vähentämmään sokeria kookoksen makeuden vuoksi. Ja maistui (kookosta rakastavalle), ehkä paremmin kuin perusskonssit.


   
Niin ja olen nyt vihdoinkin siellä, missä kaikki vaatteeni ja tavarani ovat. Aivan uskomaton tunne, kun tiedän, että nämä kaikki tavarat ja etenkin vaatteet ovat käytössäni seuraavat 1,5 vuotta ja minun ei tarvitse pakata niistä vain 20 kiloa. Käsittämättömän uskomattoman ihana tunne tämmöiselle materialistille. Tiivistääkseni tämän kaiken voin sanoa, että niin ihana olla Suomessa ja niin ihana olla täällä vanhemmilla vain syömässä ja lepäämässä. Ehkä tästä pikkuhiljaa alkaisi tajuta, että kyllä sitä ollaan Suomessa. Kun ei ollut nähnyt pahemmin tuttuja naamoja, vain uusia töissä, niin ei oikein ole vielä sisäistänyt, että olen vihdoinkin kotona. Niin ja mikä tämä sää on! Ihanaaaa!


2 kommenttia:

  1. Ihanan kuulosta! Matkalaukkuelämä ja kahden maan välillä eläminen on pidemmän päälle tosi kuluttavaa, toki myös antoisaa, mutta aika aikansa kutakin :)

    Mä olen huomenna palaamassa Suomeen pysyvästi Englannista; tutkinto on suoritettu ja on aika palata kotiin <3

    Hyvää (ja toivottavasti aurinkoista) kesää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinhän se on.. mukavaa kesää sinnekiin :)

      Poista