tiistai 7. elokuuta 2012

Even the smallest things

Viimeisen vuoden aikana olen ehtinyt haaveilla aika paljonkin asioista, joita tämä vielä reilu vuosi tuo tullessaan. Monelle niin arkipäiväiset asiat saattavat minulle tuntua juhlalta. Olen jo puhunut sata kertaa siitä, että nyt saan olla samassa maassa perheeni ja osan ystävistäni kanssa. Saan myös koota kaikki minulle tärkeät tavarat samaan paikkaan ja rakentaa edes hetkellisen kodin. Mutta mielessäni pyörii myös paljon hassuja asioita, jotka ovat todella arkisia. Tietysti nyt ainakin se, että tänä vuonna saan viettää varmasti joulun kotona lumisessa Suomessa. Haaveilen siitä, kun joululoma vihdoinkin alkaa ja saan lähteä hieman pidemmäksi aikaa vanhempieni luokse. Toivottavasti on erittäin valkeaa ja kylmää. Tämä nyt on ehkä vielä ihan normaalia haaveilua, koska osalle meistä joulu on erittäin tärkeä juhla. Joskin usein hieman erilaisista syistä.

Haaveilen myös kaikista tulevista suomileffoista tai suomalaisista sarjoista, joita voin oikeasti tänä vuonna katsoa. Etenkin sitä puoli kasin koukuttavaa sarjaa on ollut ikävä siitä lähtien, kun sen seuraaminen nettitelkusta ulkomailla muuttui mahdottomaksi. Myös äitini täyttää tänä vuonna juhlimisen arvoisia tasavuosia ja saan olla paikalla. Elleivät he nyt sitten pakene ulkomaille. Isäni juhlat, kun nimittäin jäivät väliin. Tai entä ne kaikki muut sukujuhlat, joihin en ole päässyt ulkomailla asumisen vuoksi?


Saan myös syödä suomalaista ruokaa (nomnom!), kokea pimenevät syksyiset illat kera teemukin, viltin ja kynttilöiden omassa pienessä asunnossani. Voin myös nauttia saunasta! Lumi tietty hieman jännittää, kun olen jo unohtanut miten pitkä se talvi olikaan, mutta kaiken kaikkiaan, odotan pieniä asioita, joita en ole päässyt pariin vuoteen kokemaan. Tietysti ulkomailla on taas jotain ihmisiä, ruokia, hetkiä, joita tulen kaipaamaan tänä vuonna, mutta onneksi nyt on juuri tämä hetki ja saan nauttia tästä juuri nyt. Ehdin sinne Skotteihinkin vielä palata ja onhan tässä sitten taas monta vuotta aikaa kyllästyä Suomeen (epäilen!) ja paeta lämpimään (tai sateiseen heheheee). Ei mulla muuta kuin, että life is good ja remember to enjoy little things in life.

Kuvat weheartit

2 kommenttia:

  1. Moi, mä oon jo jonkun tovin seuraillu sun blogia ihan vaan sen vuoksi, että olin kiinnostunut opiskelijaelämän seuraamisesta Aberdeenissä. No, oma varasuunnitelmani pyörähti just käyntiin ja mullakin on muutto edessä kyseiselle paikkakunnalle. Multa on menny ihan ohi, että missä asuit Aberdeenissa? Ilmeisesti jossain kimppakämpässä..? Jos haluat heittää mulle meiliä, niin voitas käydä vähä ajatusten vaihtoa..? :) saimmonen(a)gmail(.)com

    VastaaPoista