tiistai 22. tammikuuta 2013

Proteiinibrownie

Jos ei kiinnosta ehkä liian innokas ruokavalio niin suosittelen sulkemaan ikkunan nyt :) jos et vielä kadonnut niin haluan jakaa kanssasi ruotsalaisen personal trainerin blogin. Blogi on tosiaan ruotsiksi, mutta onneksi on google translate, jos kielitaito loppuu kesken. Blogi pyörii ruoan ja etenkin makeiden herkkujen ympärillä. Kuvia katsellessa herkut näyttää aika tavallisilta leivoksilta, mutta reseptejä tarkemmin tutkiessa huomaakin, että sana venhäjauho on korvaantunut sanalla proteiinijauhe ja sanaa sokeri ei koko blogista varmaankaan edes löydy.

Nyt kun aiempi proteiinini loppui niin päätin käväistä kaupasta hakemassa toffeen makuista heraproteiinia. Kauppakoriin tarttui myös kookosjauhoa (tai kookosjauhetta) ja tummaa kaakaota. Päivän treenin jälkeen päätin bloggarin, jota oikeastaan enemmän seuraan instragramissa, ohjeiden mukaisesti tehdä proteiinibrownieseja (protein brownies).


Olen aika hatusta heittäjä mitä tulee ruoanlaittoon ja leipomiseen, niin tämäkin protein brownies -resepti on aika tuntumalla tehty:

1 dl proteiinijauhetta
1 rkl tummaa kaakaota
1 rkl kookosjauhoa
1 tl leivinjauhetta
(ripaus steviaa ja loraus sulatettua kookosölyä)

Nämä kuivat aineet sekaisin ja vettä sekaan sen verran, että seos on vielä kiinteää. Sitten vain kulhoon, kelmu päälle ja mikroon maksimissaan puoleksi minuutiksi. Itselläni oli 30s ja browniesta tuli hieman kuiva, ensi kerralla aionkin laittaa sekaan hieman kookosöljyä. Päälle voi heittää rahkaa, marjoja, mitä vain! Itselläni oli jääkaapissa kermaviiliä, jonka makeutin stevialla. Kuivuudesta huolimatta olen erittäin positiivisesti yllättynyt. En jaksa odottaa, että voin kokeilla uudestaan! Niin ja jos joku ei ole koskaan leiponut proteiinijauheista niin varoitan sen verran, että koostumus on hieman erilainen, tavallaan jauhoisempi.

Kieltämättä kevyt hurahdus tapahtui, kun bongasin bloggaajan eilen aamulla instagramista. Viikonloppuna voisi tehdä vaikka piparkakku fudgeja tai nopeaa juustokakkua tai suklaabanaanimuffinseja tai aamupalaksi proteiinipannareita (löytyy useita eri versioita)! Jos ei proteiinijauheet ole juttusi, niin kokeile vaikka tätä suklaafondantia :) Jos joku kokeilee tuolta blogista jotain niin raportoikaa, koska mulla menee pieni elämä ennen kuin olen käynyt kaiken läpi!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti