maanantai 25. maaliskuuta 2013

Jo yli puolet työharjoittelusta takana

Siitä on vierähtänyt jo puoli vuotta, kun viimeksi kerroin postauksen verran työharjoittelukuulumisiani. Ehkä nyt on taas korkea aika todeta jotain, sillä sehän on kuitenkin se pääsyy miksi olen tällä hetkellä Suomessa ja Helsingissä. Syyskuussa kirjoittamassani postauksessa näkee paljon alkuajan innostusta ja tulevan odotusta. Tuosta tunnetilasta ja innostuksen määrästä on laskeuduttu maan pinnalle siihen realistisempaan ja arkisempaan työelämään. Töissä jaksaa vieläkin käydä, mutta ei se aina kiireiden, yksitoikkoisuuden sekä ajoittain puuduttavien työtehtävien vuoksi ole enää ainaista iloa ja juhlaa.

En ole edes tainnut mainita koko työharjoitteluni aikana, että mitä sitten oikeastaan edes teen. Työskentelen siis markkinoinnin parissa yrityksessä, joka tekee tulospohjaista digimarkkinointia eli työtehtäviini kuuluu pääasiassa hakusanamainontaa, Googlen display verkostoissa pyörivää mainontaa sekä Facebook-mainontaa. Olen päässyt tutustumaan myös sisällöntuotantoon ja kirjoittanut jopa yhden asiakkaamme nettisivuille artikkelin. Näitä työtehtäviä on tämän loppukevään aikana tulossa nyt enemmänkin. Työni ohessa olen päässyt tutustumaan myös muuhun nettimainontaan sekä pintaa hipaisten printtiin ja telkkuun. Eli tulevaisuuttani ja mahdollista markkinointiuraani ajatellen olen saanut kattavaa kokemusta ja tietoa monelta eri osa-alueelta.


Kuten mainitsin, on työinnostus hieman lamaantunut ja tilalle on astunut arkinen rutiini. Olen oppinut jo ihan hurjasti kaikkea ja tästä johtuen jossain vaiheessa tuntuikin, että olin jämähtänyt paikoilleni ja tein samoja asioita päivästä toiseen oppimatta yhtään mitään uutta. Siinä vaiheessa kun sisäistin tämän tilanteen, koin pienimuotoisen kriisin ja hukkasin työmotivaationi lähes kokonaan. Uskon vahvasti, että tähän vaikutti myös muiden harjoittelijoiden lähdöt, tulot ja etenemiset. Itse kun jumitin yhä samassa tilanteessa. Pääasiassa tämä vaihe on nyt selätetty kiitos suuren suuni ja taitoni kertoa, jos olen tyytymätön.


Tällä hetkellä olen saanut muutaman erilaisen työtehtävän, mutta odottelen silti lisää sitä vastuuta ja erilaisuutta. On vaikea sanoa mitä tämä loppukevät ja kesä vielä tuovat tullessaan. Pitää vain pysyä optimistisena ja avoimena, koska aion nyt imeä itseeni kaiken tiedon ja taidon tulevaisuutta varten!

Työnteon lomassa ollaan päästy myös nauttimaan Dinner in the sky-aamupäivästä, käyty työporukalla Tallinnassa, nähty Robin YouTuben juhlissa, juotu muutama lasi skumppaa, nautittu muutamista mediakesteistä ja paaaljon muuta kivaa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti