torstai 10. lokakuuta 2013

Autumn happiness

Nyt kun sain uusintaesseeni aika hyvään vauhtiin niin voin hetken hengähtää ja rentoutua bloggailun parissa. Olenkin tällä viikolla jo kolmatta kertaa viettämässä aikaa yliopistomme kirjastossa luentojen ulkopuolella. Eli opiskelu on todellakin lähtenyt käyntiin! Jo toisella viikolla luennoitsijat ovat saaneet monet oppilaat suht huolestuneeksi opparista, jonka aloitusaikataulu on todella tiukka. Aihe pitäisi olla ensi viikon perjantaina ja ensimmäinen osa opparista kirjoitettuna marraskuun puolessa välissä. Huolestuttavinta tässä on se, että tuo ensimmäinen osa on 20% opparin loppuarvosanasta. Samaan aikaan tietysti pitää palauttaa pari muuta kurssityötä ja tämä uusintakin tässä hieman kuumottelee. Mutta ei se mitään, sillä luentoja on mielestäni aika vähän ja olen henkisesti valmis no life-elämään tänä vuonna. Nyt kun keksisi vielä sen opparin aiheen..

Muuten minulle kuuluu hyvää. Itse asiassa erittäinkin hyvää ja täysin ilman mitään erikoisempaa syytä. Ulkona on tuhottoman kylmä, pimeä ja vettä sataa, mutta minä olen onnellinen. Vietnamin reissu, koulun kanssa olleet haasteet sekä maiseman muutos ovat herättäneet minussa taas sen kauan kadoksissa olleen positiivisen puolen. Vielä hetki sitten kaikki oli ärsyttävää, kurjaa ja elämä niin kovin tylsää. Älkää nyt kuitenkaan innostuko, sillä elämääni ei ole ratsastanut prinssiä valkoisella ratsulla, enkä ole voittanut lotossa. Elämäni on siis teoriassa ihan samaa kuin muutama kuukausi sitten, mutta minä olen muuttunut. Pääni sisällä on vihdoinkin herännyt eloon se onnellinen, kiitollinen ja positiivinen persoona, jota olen pitkään kaivannut. Ja tästä tyytyväisyyden tunteesta minä aion nauttia tänä syksynä huolimatta sateesta, hyytävästä tuulesta, koulukiireistä ja elämän pienistä kuopista.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti