sunnuntai 24. marraskuuta 2013

Treenimotivaatiovinkki

Viime aikaisen empiirisen tutkimuksen mukaan motivaation puutteen iskiessä kannattaa hankkia flunssa ja joutua olemaan pakkolomalla urheilusta. Tämän jälkeen urheilumotivaation paluu on lähes satavarma. Ei kai, vitsi vitsi, älkää hankkiko flunssaa. Minulla se kuitenkin näytti nostavan motivaatiot taas taivaisiin.

Pidin hurjan 3 päivän urheiluttoman lepoloman, kun flunssa yritti kovasti puskea läpi. Eilen kävin tekemässä treenin, jossa nosteltiin vaan painoja ja haettiin isompaa habaa, eli sykkeet pysyivät matalalla. Tänään lähdin tekemään jalkatreeniä, jossa sykkeet hujahtaa helpostikin todella korkealle. Ja voi elämä sitä euforiaa, kun hiki virtasi ja jalat eivät enää jaksaneet kantaa. Vielä kesällä suhteeni kaikkeen jalkoja rasittavaan urheiluun oleskeli vihan ja rakkauden välimaastossa. Kesän PT-treenit ja aktiivinen treeniblogien lukeminen ovat kuitenkin kasvattaneet jalkoihin ja pakaroihin kohdistuvien liikkeiden varastoa niin paljon, että olen jopa löytänyt todellisia suosikkeja sieltä seasta. Eli kesällä en olisi todellakaan uskonut joku päivä tuntevani moista iloa kesken kyykkyjen ja maastavetojen.

Muuten tämä viikonloppu yllättäen on hujahtanut sohvalla läppäri sylissä ja keittiössä kokkaillessa. Huomenna kuitenkin poistuu onneksi taas yksi essee päiväjärjestyksestä. Tänään aamulla tein äitin kanssa myös ensimmäisen iHerb-tilauksen skypen välityksellä. Jännittävää nähdä miltä paketin herkut maistuvat ja ehkä vielä jännempää nähdä löytääkö paketti toiselt puolelt merta vanhempieni luokse. Toivottavasti!


Kuva ei liity mihinkään mitenkään, mutta halusin jakaa, kun fiilistelin eilen joulun lähestymistä (tänään tasan kuukausi!) piparin makuisella raakapatukalla kesäisissä juoksuhousuissa. Paljaat pohkeet taitavat olla siedätyshoitoa flunssaa vastaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti