lauantai 8. helmikuuta 2014

Marjapiirakkaa jokaisella aterialla

Hyvien päivien sarja sen kun jatkuu! Eilen aamulla herättyäni oli aivan pakko tehdä uudestaan papupohjaista marjapiirakkaa ja niinpä herkkupiirakka olikin uunissa paistumassa jo ennen ysiä. Tällä kertaa pohjaan tuli kananmuna ja valkuainen, noin 130-150g vaaleita papuja, 100g kevyttä kookosmaitoa (lisää kookosmaito vähitellen, ettei pohjasta tule liian vetelää), 2 isoa ruokalusikallista maustamatonta rahkaa, noin 30g vanilja heraproteiinia, kourallinen kaurahiutaleita, reilu ruokalusikallinen pellavansiemenrouhetta, maun mukaan steviaa, kaardemummaa, ripaus himalajan ruususuolaa ja leivinjauhetta. Kaikki aineet survotaan sekaisin ja kaadetaan vuokaan. Päälle ripotellaan marjoja ja hieman lisää steviaa. Piirakkaa paistetaan noin 20 minuuttia (tai uunista riippuen kauemmin) 180-200 asteisessa uunissa, kunnes pohja on paistunut. Tällä kertaa itse nautiskelin piirakkaa soijajogurtin kanssa, nam!


Voisin väittää, että tästä piirakasta tuli vielä parempi kuin aiemmasta. Johtui ehkä kookosmaidosta? Erittäin suotuisien ravintoarvojen vuoksi vetelin melkein puolikkaan piirakan aamupalaksi, neljännes meni välipalaksi yliopistolla ja viimeinen pala upposi illallisen jälkeen vielä samana päivänä. Tämä on siis ihan aidosti paras papupohjainen piirakka, ever. Tai omasta mielestäni, jopa paras marjapiirakka koko maailmassa, sillä tässä on makua ja tätä voi syödä ison palan ilman minkäänlaista huonoa omatuntoa.

Herkkujen lisäksi vielä onnellisemmaksi minut teki kahden ja puolen viikon urheilutauon jälkeinen comeback. Kävin siis tänäaamuna vihdoinkin tekemässä salitreenin, jes! Toissailtana iski todellinen Pakko päästä salille -fiilis ja tänäaamuna herättyäni olin intoa ja energiaa täynnä. Ilokseni huomasin, että voimat eivät olleet pahemmin heikentyneet ja painot nousivat hyvällä tahdilla. Treeni oli mahtava ja niin oli treenin jälkeinen fiiliskin. Huomenna aamupäivästä on myös lentopallopeli! Onkin jäänyt yksi peli ja parit treenit väliin sairastelun vuoksi. Tervetuloa arkirytmi!

2 kommenttia:

  1. Hehe, tää on paras marjapiirakka ever! Kiitos siis vielä ihanasta ohjeesta :) Ja mitäpä sitä nyt muita ruokia koko päivänä syömäänkään, kun on kerran kasvikset+marjat, hyvät rasvat, hiilarit ja protskut samassa piiraassa jo maistuvassa paketissa ;) Mitä nyt ehkä vähän lehtivihreää ja muita värikkäitä vitamiinipommeja johonkin väliin, ja täydellinen päivän ravitsemus on siinä!

    Tosi mukavaa että olet päässyt takaisin reeneihin! Itselläni vieläkin flunssa päällä, ihan tyhmää - urheiluinto kun tuppaa olemaan aina juuri sairaana korkeimmillaan... noh, ehkäpä sitä pienelle happihyppelylle aka rauhalliselle kävelylle näin toipilaana jo uskaltautuisi tänään :) Sisällä homehtuminen vie helposti kaikki hyvät vibat ja positiivisuuden ainakin itsestäni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sepä, terveysherkuissa on juuri parasta se, että niitä voi syödä rennoin ottein ja saada samalla elimistölle tärkeitä ravintoaineita! Ja oleppas hyvä reseptistä, levitetään papupohjan hyvää sanaa ;) ja makua!

      Muista ottaa iisisti, ei oo mitään ärsyttävämpää kuin jatkuva sairastelukierre! Terkuin, kokemusta on :( nyt aionkin ottaa kevyesti, vaikka sain kyllä hauberit eilisestä treenistä aika harvinaisen helliksi :D

      Poista