keskiviikko 14. toukokuuta 2014

Tyyliä etsimässä

Jos minulta kysytään, niin mielestäni pukeutumisen tärkein asia on mukavuus. Kulkisin oikein mielelläni lenkkareissa joogapantsit jalassa aina. Jotenkin yhteiskunnallisesti se ei kuitenkaan ole kovin suvaittua muualla kuin kauppareissulla, kotona ja urheilun parissa. Lenkkarit tosin ovat ilokseni yleistyneet katukuvassa ja Nike senkun puskee ulos mitä upeampia malleja. Tietysti tykkään pukeutua välillä fiksummin ja pistää punaa huuliin. Näinäkin päivinä tosin tulee iskettyä lähes aina Conssit tai Vanssit jalkaan. 

Nyt Saksaan muuton ja uuden työn aloituksen lähestyessä on tullut kierreltyä aktiivisemmin vaatekauppoja fiksumpien vaatteiden toivossa. Kaappiini on tullut lisää peruskauluspaitoja, kesäisiä rennompia paitapuseroita, bleiseri ja mustat suorat housut. Onnekseni siis saksalaisista tavoista poiketen yrityksessä ei ole pukukoodia, mutta aion pelata asian kanssa varman päälle ja ainakin ensimmäiset viikot seurata muiden pukeutumista. Toisaalta, haluaisin pistää päälleni uuden oranssin rennohkomman jakun ja jonkun näyttävämmän korun piristämään mustia housuja ja kauluspaitaa, sillä niillä loisin itsestäni ehkä realistisemman kuvan. Katsokaa, minä olen Jenni ja erittäin energinen ja pirteä! Sen sijaan, että olisin Jenni, joka pukeutuu tylsästi harmaansiniseen kauluspaitaan ja mustiin suoriin housuihin. Ensivaikutelma on kuitenkin se, joka nopeasti luo kuvan ihmisen luonteesta ja saatta iskostua kovinkin syvälle mieliin.

Pukeutumisessani koen kuitenkin jonkin tyyppistä ristiriitaa. Katson ihmisiä ja ihailen heidän pukeutumistaan. Oikeastaan tiedän miltä haluaisin näyttää ja millainen tyyli olisi kiva, mutta sitten jotenkin huomaan ostavani ihan erilaisia vaatteita. Muutamia viikkoja sitten menin ostamaan kahdet lasit yhden hinnalla ja nappasin toiseksi pariksi hieman hipsterimmän erikoisemman parin. Ilokseni nyt lasit saatuani olen huomannut, että juuri nuo lasit sopivat minulle paremmin ja käytän niitä huomattavasti enemmän. Tänään tentin jälkeen innostuin erittäin epä-Jennimäisesti kiertelemään vaatekaupoissa jopa 4 tuntia. Mukaan tarttui mm. aiemmin mainitsemani oranssi jakku. Katsoin jakkua, että vau, tää sopis mun uusiin laseihin ja piristäis mun mustaa asukokonaisuutta! Heti sen jälkeen huomasin ajattelevani, että löytyisköhän tätä mustana. Päätin kuitenkin ottaa riskin ja ostaa jakun oranssina, silläkin uhalla että se jää kaappiini kertakäyttötakiksi, jonka käyttöä aina pohdin mutten koskaan kuitenkaan toteuta. 


Olen myös usein huomannut, että vaatteeni eivät täysin miellytä minua siitä syystä, että ostan paljon alennuksesta. Ostan siis vaatteen usein sillä ajatuksella, että se on kiva, mutta etenkin halpa. Nyt kuitenkin työsopparin kirjoituksen jälkeen olen innostunut ostamaan normaalihintaisia vaatteita ja pystyn teoriassa alkaa muuttamaan tyyliäni kohti sitä mitä haluan. Nyt vain siis järki käteen ja jokaisen tuotteen kohdalla pohtimaan, että onko tämä tuote kiva siksi, että se a) on halpa b) on vaan niin mukava päällä c) sopisi sen aiemman tylsemmän Jennin päälle vai d) korostaa juuri sitä mitä minä haluan tyyliltäni. Muiden päällä kaikki näyttää aina niin kivalta, mutta itse olen jotenkin tyylien sekasorrossa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti