maanantai 6. lokakuuta 2014

Mitä siellä Suomessa tapahtuu?

Katsottiin eilen Annan kanssa perjantain Vain elämää -sarjan viimeisin jakso ja aloin taas kerran miettimään, miten ulkomailla asuessa tietyt Suomessa tapahtuvat asiat ja ilmiöt menevät ohi. Vain elämää ei tosin ole yksi niistä, sillä pian on taas Spotify täynnä uusimman kauden kappaleita ja tällä hetkellä koko viikonlopun ajan näkee keskustelua sosiaalisessa mediassa perjantaisesta jaksosta. Aika sama homma on Putous -sarjan kanssa, jota itsekin olen ulkomailla asuessa seurannut aktiivisesti. Ensimmäisistä kausista ei tosin ole kamalasti tietoa. Mikä ihmeen munamies? Usein Suomeen mennessä, olen myös todella pihalla suomalaisesta musiikista. Hei, mikä tää biisi on, onks tää uus? Useimmiten se ei ole uusi, vaan on ehtinyt soida jo useamman kuukauden ja minä vain olen ihan pihalla. 

Jotenkin nyt, kun päivät alkavat aina tietokoneen ääressä olen yrittänyt seurata esimerkiksi Helsingin Sanomien artikkeleita ja tiedostaa mitä Suomessa tapahtuu. Suomalaisessa seurassa välillä tulee myös puhuttua kotimaassamme tapahtuvista asioista. Ei kai sillä tavallaan ole suuresti merkitystä tiedänkö milloin uusin Tanssii tähtien kanssa kausi alkaa tai kenen ilta oli juuri Vain elämää -sarjassa. Lähinnä ehkä hallituksen muutoksia, taloudellista tilannetta ja muita Suomessa elämiseen vaikuttavia asioita tulee seurattua. Ehkä silläkin silmällä, jos sinne 10 vuoden sisällä palaisi. 

2 kommenttia:

  1. Joo, siis mä en oo vieläkään nähnyt yhtäkään Vain elämää -jaksoa ja taas lauantai-aamuna sain muistutuksen kun näin kaikkien kommentteja FB:ssä. Pitäis kai ruveta sivistämään itseään, varsinkin kun nyt asuu taas täällä kaiken keskellä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tavallaanhan sitä ois kiva olla tietoinen niistä asioista, mistä ihmiset ympärillä puhuu. Etenkin siellä Suomessa ollessa. Mutta itse en koe missanneeni mitään, vaikkeen koskaan aiemmin ookkaan katsonut Vain elämää :D

      Poista