perjantai 21. marraskuuta 2014

Puoli vuotta poissa kotoa

Siitä, kun jalkani viimeksi koskettivat Suomen maata on kulunut jo viikon yli 5 kuukautta. Se on näin lyhyessä ihmiselämässä aika paljon. 26 päivän päästä kun lennän joululomalle Suomeen, saavutan elämässäni pisimmän ajan, jonka olen koskaan ollut poissa kotimaastani. Se herättää monenlaisia tunteita. Jossain vaiheessa minua ahdisti ajatus, että tätäkö se nyt on, että käyn enää kaksi kertaa vuodessa kotona. Väheneekö se jossain vaiheessa vain yhteen kertaan vuodessa? Vai palaanko joskus sittenkin Suomeen pysyvästi? Eräs pian trivagolla lopettava, Amerikasta kotoisin oleva sälli kertoi ettei ole käynyt yli 2,5 vuoteen kotonaan. Minulle tuo olisi varmaan mahdotonta!

Nyt etenkin töissä käyvänä lomat ovat kortilla ja kaikkia niitä päiviä ei haluaisi käyttää kotona reissaamiseen. Välillä tietysti myös tulee hetkittäisiä hinkuja Suomeen ihmisten takia tai tulee ikävä suomalaista ruokaa. Mutta koska kukaan ei ole vielä kehittänyt teleporttia niin näinä hetkinä täytyy vain kurkata countdown-laskuria ja muistaa ne syyt miksi en ole Suomessa (esim. minulle epäsopivat lämpötilat). Olen onnellinen mahdollisuudesta asua ulkomailla, mutta himskatti soikoon on ihana päästä kotiin alle kuukauden päästä!

2 kommenttia:

  1. Mulla tuli kanssa puoli vuotta täyteen Itävallassa kirjoilla oloa - tosin Suomessa olen käynyt jo kaksi kertaa tässä välillä ja joulukuun lopulla jo kolmas kerta :) Toisaalta kiva käydä Suomessa, kun on perhe ja ystävät siellä, mutta tekisi tosiaan mieli matkustaa enemmän jossain muuallakin. Kateellisena luin sun Kaakkois-Aasian reissuista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaikka kuinka ihana onkin käydä Suomessa niin valitettavasti se siellä lomailu vähentää niitä muita mahdollisia reissuja :/ Ja onnea puolen vuoden pylväästä! Niin ja kiva Teea kun aktiivisesti kommentoit blogiini, kommentteja on vaan niin ihana saada! :)

      Poista