sunnuntai 27. syyskuuta 2015

MILLAISIA FIILIKSIÄ HELSINGISTÄ?

Olen luonteeltani lähes poikkeuksetta innostuja. Mainitse idea ja jos se sykähdyttää minua, vien innostukseni usein nopeasti korkealle. Oli kyse viikonloppureissusta, aamiaishetkestä, uudesta asunnosta tai ihan vaikka uudesta smoothiekoneesta. Katselen menuja, etsin reseptejä, selailen nettisivuja, piirtelen asuntojen pohjapiirrustuksia, teen listoja, katson reittejä googlemapsillä, fiilistelen ja lopuksi innostan itseäni vieläkin enemmän. Ajatellaanpa sitten joku isompi juttu, kuten tässä tapauksessa pidempiaikainen muutto maahan, josta olen ollu kauan poissa ja jonne sydän on halajanut jo pidemmän aikaa. Voitte vain kuvitella miten innostujaluonteeni on taas päässyt vauhtiin. Etenkin jos suljetaan mielestä pois pieni pelko pimeydestä ja kylmyydestä, sekä vähäisemmät mahdollisuudet matkustaa. Ja kaukokaipuu, josta en varmaan pääse koskaan eroon.

Mitä sitten olenkaan ehtinyt fiilistelemään? Kaikkea suomalaisesta ruoasta työpaikan sijaintiin. Olen miettinyt viikonloppuja kotopuoleen, haaveillut jutuista ystävien kanssa. Olen katsellut lenkkireittejä Hesarin työmatkalenkkeilystä kertovan jutun ansiosta ja jopa selannut nettikauppoja hyvä juoksureppu mielessä. Miettinyt miten irttarit eivät ole vain pari kertaa vuodessa mahdollistuva herkkuhetki ja tasapainoksi katsellut Helsingin kuntosalivalikoimaa aikaiset aamuspinningit mielessä. Vai pitäisikö sittenkin aloittaa crossfit tai joku uusi laji? Ja kuten aiemmasta postauksesta kävi ilmi, olen innostunut asunnoista, sisustuksesta ja katsellut pesukoneita. Fiilistellyt kirpparielämän uudelleen mahdollistumista, selannut sunnuntaibrunsseja ja miettinyt mitä sitä ostaisikaan ensimmäisenä Punnitse & säästä -kaupasta. Olen kaivannut omaa Suomessa laatikoihin pakattua omaisuuttani, huonekaluja ja tilannut vihdoinkin Iittalan viinilasit valmiiksi Suomeen. Tätä se siis on, intoilijan arki. Päässä pyörii jatkuvasti visioita ja asioita. Rakastan suunnittelua, fiilistelyä ja valmistelua. Sitten vain toteuttamista odottelemaan!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti